Pri novom závode pribudli stojany na bicykle

Osadené nové stojany na bicykle. Foto: M. GončárV uplynulých dňoch boli do priestorov stojísk na bicykle pri novom závode namontované nové stojany. Stalo sa tak na podnet cyklistov, ktorí majú hrubšie kolesá na svojich dopravných prostriedkoch, prípadne brzdové kotúče väčšieho priemeru a do pôvodných stojanov sa im nezmestili. V najbližšom období by mal byť nový stojan osadený aj pri starom závode.

Cyklisti sa so svojou požiadavkou obrátili na Základnú organizáciu odborového zväzu KOVO Železiarne Podbrezová. Tá ju adresovala vedeniu našej spoločnosti, ktoré rozhodlo o kúpe a namontovaní nových stojanov, spĺňajúcich príslušné požiadavky. Zamestnanci železiarní, dochádzajúci do práce na bicykli, tento krok privítali a dnes môžu v jednotlivých stojiskách odstaviť akýkoľvek druh bicykla.

„Touto cestou žiadame cyklistov o ohľaduplnosť, aby nové stojany využívali najmä majitelia elektrobicyklov a majitelia bicyklov s väčšími brzdovými kotúčmi či kolesami. Klasické bicykle sa poľahky zmestia aj do pôvodných stojanov,“ povedal Peter Suja, riaditeľ ŽP Bezpečnostné služby s.r.o. Zároveň dodal, že je potrebné myslieť aj na ostatných a bicykle ukladať tak, aby sa ich do stojanov zmestilo čo najviac.

Nutné zamykanie

Cyklisti by však nemali zabúdať ani na bezpečnosť a svoj majetok si patrične chrániť. „Čoraz viac zamestnancov našej spoločnosti chodí do práce na elektrobicykloch, ktoré majú vyššiu hodnotu ako klasické, pričom sa ich cena neraz pohybuje v tisícoch eur. Chcem touto cestou apelovať, aby si majitelia zadovážili adekvátny zámok a bicykle riadne zamykali. Pracovníci bezpečnostných služieb nemajú šancu ustriehnuť, kto si aký bicykel vzal a či je skutočne jeho majiteľom. Investovať do kvalitného zámku, ktorý nie je možné ľahko precvaknúť je to najmenej, čo môže majiteľ akéhokoľvek bicykla urobiť,“ upozornil riaditeľ bezpečnostných služieb a pokračoval: „Takisto je dôležité nenechávať na bicykli po jeho odstavení tachometre, fľaše, prilby, drahé svetlá či vrecká s cennými vecami. Všetky tieto doplnky sú lákadlom pre potenciálnych páchateľov.“ 

Je nutné si uvedomiť, že hoci naša spoločnosť robí maximum, aby bol majetok zamestnancov chránený, k prevencii musia prispieť i samotní majitelia bicyklov. Riaditeľ bezpečnostných služieb pripomenul okrem zamykania aj nevyhnutnosť riadne zatvárať stojiská, aby sa do nich nedostala žiadna neoprávnená osoba.

Pozor na poškodenie

Okrem spomínaných opatrení P. Suja upozorňuje majiteľov elektrobicyklov, aby ich neodkladali na priame slnko. „Batéria sa môže v letných dňoch prehriať a poškodiť. Taktiež je potrebné myslieť na bezpečné odstavenie tak, aby nedošlo k pádu na vedľajší bicykel. Najmä brzdové kotúče sú náchylné na poškodenie.“

Na bezpečnosť je však potrebné myslieť stále, vrátane cesty do práce. Každý cyklista by mal za zníženej viditeľnosti používať svetlá a iné reflexné prvky. „Najmä v skorých ranných a večerných hodinách by mali mať cyklisti tieto skutočnosti na zreteli. Cestou do podbrezovských železiarní sa len ťažko vyhnete frekventovanej ceste. Neosvetlený cyklista hazarduje so svojím zdravím a životom, pretože môže ľahko dôjsť ku kolízii,“ pokračoval P. Suja.

Opatrnosť počas rekonštrukcie

V súčasnosti je aktuálnou témou aj druhá fáza rekonštrukcie cesty I/66 v Podbrezovej, ktorá takisto prináša určité riziká. „Nielen vodiči, ale i cyklisti musia dbať na bezpečnosť a byť mimoriadne opatrní. Na ceste sa môže nachádzať štrk alebo blato a ak navlhnú, ľahko dôjde k pádu. Navyše, počas rekonštrukcie budú zúžené jazdné pruhy. V tomto prípade odporúčam zvážiť dochádzanie na bicykli,“ pokračoval P. Suja.

Ak to však bude potrebné, počas rekonštrukcie cesty dôjde k otvoreniu strážneho stanovišťa pri kostole, kde bude možnosť odložiť si bicykel. „Pohyb po areáli starého závodu je na bicykloch zakázaný, rovnako tak pre všetky jednostopové vozidlá. Ide o opatrenie z dôvodu bezpečnosti, keďže v areáli sa nachádza viacero šikmých železničných prejazdov. V tomto prípade je potrebné bicykel odstaviť, zamknúť v príslušnom stanovišti pri vstupe od kostola a na pracovisko sa dostaviť pešo,“ uzavrel P. Suja.

Opatrnosť a bezpečnosť sú faktory, na ktoré by mal každý z nás neustále myslieť. Preto je nevyhnutné dávať si pozor, aby sme sa do práce i z nej dostali živí a zdraví a bez poškodeného dopravného prostriedku. K tomu je potrebná ohľaduplnosť, kolegialita, ale aj prevencia.