Oprava koľají bude pokračovať druhou etapou v auguste

Dvojcestné rýpadlo zn. LIEBHERR dodávateľa prác Koľajové a dopravné stavby s.r.o. Košice pri práci na spojovacej koľaji č. 1 v „záreze.“ Foto: P. Krajan

Počas aprílovej strednej opravy v oceliarni využili odstávku prevádzkarne aj pracovníci koľajovej dopravy. Opravovali úseky železničnej vlečky aj samotné koľajnice v areáli našej spoločnosti.

Viac informácií o realizovaní opráv, ich priebehu, ale aj o plánoch do nasledujúcich mesiacov nám poskytol Peter Krajan, vedúci prevádzkarne doprava.

Aké opravy ste realizovali a ako prebiehali?

Oprava koľaje č. 54 v koľajisku šrotového poľa na Piesku. Foto: P. Krajan– Počas strednej opravy v oceliarni sme využili menšie požiadavky na prepravu a prevádzku na železničnej vlečke, kde boli počas pracovných dní 12-hodinové výluky. Realizovali sme prvú etapu kompletnej rekonštrukcie spojovacej koľaje č. 1 medzi starým a novým závodom v tzv. „záreze.“ Počas výluk bola vykopaná odvodňovacia priekopa a položené drenážne potrubie, aby bola voda z koľajového lôžka v budúcnosti dobre odvádzaná mimo koľaje. Celková dĺžka opravy koľaje v záreze je 311 metrov. Súbežne sme vymenili aj časť koľaje č. 54 na šrotovom poli Piesok v dĺžke 150 metrov pri dolnom pásovom žeriave.

Prizvali ste si na pomoc aj nejaké externé firmy?

– Pri týchto prácach spolupracujeme so spoločnosťou Koľajové a dopravné stavby s.r.o. Košice, ktorá je hlavným dodávateľom diela rekonštrukcie koľaje č. 1 v „záreze.“

Plánujete podobne využiť ďalšie stredné opravy v nasledujúcich mesiacoch, možno aj v iných prevádzkarňach v rámci ŽP a.s.?

– Táto oprava bude pokračovať druhou etapou počas strednej opravy v oceliarni v auguste, kedy budeme po častiach vymieňať koľajové lôžko a starú koľaj č. 1 za novú na betónových podvaloch. Náročnosť tejto opravy je už v spomínanom umiestnení koľaje v záreze z oboch strán, ktorý nie je prístupný z boku pre cestné mechanizmy a celý úsek je ohraničený železničným mostom ponad cestu I/66 a železničným mostom ponad potok Bystrianka. Pri prácach preto musíme riešiť dopravu nového a odvoz starého materiálu, žeriavy, autá, potrebné mechanizmy, ale aj umiestnenie výkopovej zeminy tak, aby sme to vo výlukových blokoch stihli. Súbežne bude znova prebiehať aj oprava koľaje č. 54 a 54b na šrotovom poli Piesok s výmenou výhybky č. 69 za pomerovú typu JS 1: 75-150 Pp.