Nový šéfkuchár či bonusy pre ubytovaných. Hotel Stupka sa mení k lepšiemu

Hotel Stupka na Táľoch. Foto: Horehronie.sk

Hotel Stupka na Táľoch má za sebou úspešnú letnú sezónu. Návštevníci vyhľadávali pobyty, gastronómiu či wellness služby. V súčasnosti sú v plnom prúde prípravy na zimu. Aj od nej má vedenie hotela i celej akciovej spoločnosti Tále veľké očakávania. Daniela Kordová, generálna riaditeľka hotela, spolu s kolektívom pracovníkov, chce zariadenie ešte viac pozdvihnúť a zatraktívniť. Do tímu pribudol uznávaný šéfkuchár, ale to nie je jediná novinka. Nielen o nich nám skúsená hoteliérka porozprávala.

Nachádzame sa v období medzi letnou a zimnou sezónou. Ako hodnotíte predošlé mesiace?

Daniela Kordová, riaditeľka hotela Stupka. Foto: súkromný archív

– Keď sa pozrieme na celoslovenský priemer a situáciu, ktorá významne zmenila správanie klienta, letnú sezónu hodnotím ako veľmi dobrú. V súčinnosti s akciami, ktoré boli organizované v našom rezorte, sú výsledky dobré, aj keď musím povedať, že ambície sme mali vyššie. Nad očakávania však boli mesiace september a október. Gro návštevníkov nášho hotela tvorili Slováci, čo predstavuje viac ako 81 percent. A to aj napriek tomu, že tohtoročné leto, prvé bez obmedzení po pandémii, masívne využívali zahraničné destinácie. Podiel zahraničných návštevníkov tvoril viac ako 18 percent, v poradí Česi, Maďari a Poliaci.  Zahraniční hostia nám nepokryli výpadok Slovákov, avšak v pohľadu tržieb sme v niektorých mesiacoch dosiahli obrat vyšší ako pred pandémiou.

Ako sa pasujete so súčasnými problémami nielen v spoločnosti, ale celom gastrosektore?

– Naplno ich pociťujeme, asi ako všetci. Nie sme výnimkou. Pre manažment je to veľmi ťažká situácia. Náročná najmä z dôvodu, že je potrebné reagovať rýchlo, aby sme čo najlepšie zvládali inflačný vplyv. Za najnáročnejšie považujem správne a včas reagovať na dopyt. Nastaviť systém a procesy. Učíme klienta akceptovať rýchlo sa meniace podmienky pobytu u nás. Ruka v ruke však musí stúpať aj kvalita služieb. A to prináša zmeny…

Po úspešnom lete prichádza príprava na zimu. Na čo sa môžu tešiť hostia v najbližšom období?

– V rezorte máme nový tím marketingovo-obchodného oddelenia a začali sme veľmi intenzívne pracovať v tejto oblasti. Náš rezort má v zime obrovský potenciál v podobe lyžiarskeho strediska, ktoré bude túto zimnú sezónu určite v plnej prevádzke. Oživíme sprievodné programy priamo v areáli. Skipasy budú súčasťou pobytu pre ubytovaných hostí. Vytvárame zaujímavé pobytové balíky. Našou prioritou je spustiť naplno prevádzku Koliby, ktorá bola posledné obdobie v prevádzkovom útlme. Pracujeme na gastronómii zameranej na horehronské špeciality. Pripravujeme silvestrovský pobyt plný zábavy, relaxu, športu a nezabúdame ani na najmenších. Program bude tento rok naozaj lákavý. Ubytovacie kapacity sa postupne plnia.

Spomínate lyžovačku. Už o niekoľko týždňov odštartuje zimná sezóna. Aké sú prognózy pred jej začiatkom?

– Očakávame, že lyžovať sa začne okolo 25. alebo 26. decembra. Veríme, že ak nebude dostatok prírodného snehu, pomôže nám počasie, aby sme mohli zasnežovať. Naše lyžiarske stredisko bude v tejto zimnej sezóne určite v prevádzke. Prípravy sú už v plnom prúde.

Váš hotel vyhľadávajú návštevníci aj kvôli wellness službám. Prečo?

– Wellness služby sú v dnešnej dobe už štandardom a sú jedným z dôvodov rozhodovania klienta pri výbere zariadenia. Okrem štandardných ponúk, ako sú fínska a parná sauna či vírivá vaňa, pracujeme na väčšej propagácii bazéna so slanou vodou. Jeho výhodou sú mierne antiseptické účinky. Ponúka masáží a zaujímavých procedúr je jedna z oblastí, ktorú plánujeme zlepšiť a doplniť. S tým súvisí preškolenie personálu a opäť nastavenie procesov i systému. Teší ma, že aj pri súčasnej ponuke je spätná väzba od klientov viac ako pozitívna.

Jednou z najväčších noviniek je zmena na poste šéfkuchára…

– Do nášho tímu pribudol známy a uznávaný šéfkuchár Ladislav Belák. Spoločne sme začali pracovať na novej koncepcii a systéme. Prioritou je zvýšiť kvalitu jedla i servisu. Hostí pozývame do hotela Stupka na gastronómiu vyššieho štandardu. Naším cieľom je plnohodnotne otvoriť reštauráciu Koliba. V športovom areáli vytvárame ponuku ušitú na mieru lyžiarom. Aby sme tieto naše ambície mohli splniť, potrebujeme dobrý tím zamestnancov, ktorý momentálne vytvárame.  

Takže na Tále sa rozhodne oplatí prísť…

– Určite áno. Ľudia tu nájdu dokonalé vyžitie v nádhernom prostredí. Tím zamestnancov spoločnosti Tále a.s. urobí všetko preto, aby návštevníci odchádzali spokojní vo všetkých smeroch a radi sa vracali. Tále si zaslúžia návrat na mapu Slovenska ako rezort s kvalitnými službami v nádhernom prostredí.