PODBREZOVAN   17/2003

STRANA 2

logo ZP a.s.

STRANA

0

1 2 3 4 5 6

Vyroba


<<<

POLITIKA KVALITY Zeleziarni Podbrezova a.s.

Koncepcia a strategia kvality deklarovana vrcholovym vedenim ZP a.s. stanovuje zakladnu liniu v oblasti kvality, ktorej cielom je spokojnost zakaznikov, zamestnancov a dlhodoba prosperita ZP a.s. Podbrezova.

Vrcholove vedenie ZP a.s. ma rozhodujucu ulohu a zodpovednost za uroven kvality a ucinnost systemu riadenia kvality.

Aktivne zavedenie, presadzovanie a uplatnovanie principov koncepcie a strategie kvality na vsetkych urovniach ZP a.s. a vo vsetkych prierezovych cinnostiach ovplyvnujucich kvalitu, prispieva k zvysovaniu kvality vyrobkov, a tym aj k trvalemu sireniu dobreho mena ZP a.s. Podbrezova.

Len vyrobou vysoko kvalitnych vyrobkov je mozne v maximalnej miere uspokojit potreby, priania a ocakavania zakaznikov, a tym prehlbit ich doveru v schopnost dlhodobo dodavat vysoku kvalitu.

Iniciativa, angazovanost a zodpovednost za kvalitu je nevyhnutnost pre vsetkych zamestnancov ZP a.s.

Trvala pozornost venovana vychove a vzdelavaniu zamestnancov v oblasti kvality je zakladnym predpokladom prosperity ZP a.s., dnes aj v buducnosti.

Aplikacia a implementacia novych progresivnych principov a metod zavadzanych do praxe, posuvaju ZP v oblasti kvality stale vpred.

Aktivacia obchodnej cinnosti so zameranim na nove trhy a na vyrobky s vyssou pridanou hodnotou je hlavnym strategickym zamerom nasej obchodnej politiky.

Patrit k najlepsim si vyzaduje porovnavat sa s tymi, ktori su v danej oblasti spickou.

Respektovanie posobenia trhu a dokonale poznanie zakaznika je sucastou moderneho marketingoveho riadenia orientovaneho na zakaznika.

Odbornost a osobna angazovanost zamestnancov na vsetkych urovniach je nevyhnutnou podmienkou dalsieho zvysovania urovne kvality vyrobkov ZP a.s.

Systematicke planovanie a vykonavanie vsetkych cinnosti, jasne a jednoznacne definovanie rozhrania, stanovenie zodpovednosti a pravomoci v celej riadiacej osi, tvori zaklad zavedeneho a funkcneho systemu riadenia kvality.

Pravidelne hodnotenie systemu riadenia kvality, jeho analyza a opatrenia k dalsiemu zdokonalovaniu, su najlepsim prostriedkom pre zabezpecenie funkcnosti a ucinnosti tohto systemu.

Efektivna a systematicka komunikacia a spolupraca s dodavatelmi je neoddelitelnou sucastou usilia o zvysovanie urovne kvality vyrobkov.

Riadenie na vsetkych urovniach musi byt realizovane na zaklade faktov a dat, co umoznuje hladanie a neustale zlepsovanie slabsich miest v systeme riadenia kvality.

Istota a viera v uspech su zalozene na dovere a ucte k nasim zamestnancom, ktori su najvacsou zarukou vysokej urovne kvality vyrobkov ZP a.s. Podbrezova.

Trvale zlepsovanie vonkajsieho a vnutorneho vzhladu ZP a.s. je nevyhnutnou podmienkou pre zlepsovanie pracovneho prostredia a z toho dovodu je tuto ulohu potrebne naplnat v kazdodennej praxi.

Aktualny, funkcny a ucinny system riadenia kvality podlozeny kvalitnymi vyrobkami zabezpeci uspokojenie potrieb a ocakavani zakaznikov a prosperitu ZP a.s.


<<<

System manazerstva kvality ZP a.s.

v zmysle poziadaviek normy ISO 9001: 2000.

Kvalita je rozhodujucim prvkom, ktory v sucasnom svete ovplyvnuje uplatnenie podniku na trhu. S cielom dosiahnutia zhody systemu riadenia kvality ZP a.s. s poziadavkami medzinarodnej normy ISO 9001: 2000 - systemy manazerstva kvality (SMK), so zameranim na zvysenie spokojnosti zakaznika prebieha zaverecna etapa prac v pripravach dokumentacie systemu. Bola vypracovana nova KONCEPCIA A  STRATEGIA KVALITY, ENVIRONMENTALNEHO MANAZERSTVA A   BEZPECNOSTI PRACE ZP a.s. PODBREZOVA (K,EM a BP), v ktorej v ramci integrovaneho systemu je uvedena Politika kvality, Environmentalna politika a Politika bezpecnosti a ochrany ZP a.s.

V oblasti kvality su stanovene riadiace, klucove a podporne procesy. Klucove procesy su popisane a znazornene v Mapach procesov. Vlastnici procesov zodpovedaju nielen za identifikaciu a popis procesov, ale hlavne za sledovanie priebehu procesu v praxi, za meranie a vyhodnocovanie procesu na zaklade definovanych meratelnych ukazovatelov a za riadenie zmien v procese. Meranie prebieha na zaklade definovanych meratelnych ukazovatelov procesov a na zaklade kriterii uspesnosti pre kazdy meratelny ukazovatel. Zodpovednost za meranie a vysledky merania ma vlastnik procesu, ktory nesie hlavnu zodpovednost za efektivne fungovanie procesu. Vysledky merania su pravidelne analyzovane v predpisanych intervaloch a v pripade potrieby su prijate systemove opatrenia.

Verime, ze uspesne dobudovanie systemu splni ocakavanie zefektivnenia a zvysenie produktivity prace .

Ing. I. Dancova, referat zabezpecovania kvality


<<<

PODBREZOVAN   17/2003

STRANA 2

logo ZP a.s.

STRANA

0

1 2 3 4 5 6