PODBREZOVAN  22 / 2006

STRANA 3

logo ZP a.s.

STRANA 3

0

1 2 3 4 5 6

Predstavujeme


<<<

Predstavujeme vam: Mechanik strojov a zariadeni

    V dnesnom cisle pokracujeme v seriali, v ktorom vam postupne predstavime vsetky studijne odbory Sukromneho stredneho odborneho ucilista hutnickeho Zeleziarni Podbrezova v Lopeji. Uciliste ziakov systematicky pripravuje na rozne profesie v Zeleziarnach Podbrezova, ktore kazdemu absolventovi garantuju volne pracovne miesto. Preto sme na pracovisku navstivili mladych ludi, ktori sa rozhodli vyuzit ponukanu sancu, vystudovali SSOUH a dnes pracuju v nasej firme.

  „Mam rad tuto pracu, bavi ma“

Simon Tazky bol studentom Sukromneho stredneho odborneho ucilista hutnickeho od roku 2002. Po absolvovani stvorrocneho studia sa zamestnal v Zeleziarnach Podbrezova ako zamocnik, v prevadzkarni oceliaren

Preco ste sa rozhodli studovat prave odbor mechanik strojov a zariadeni?
   - Mal som sice na vyber z niekolkych moznosti, no tento odbor mi bol najblizsi. Uz pocas praxe som sa utvrdil vo svojom rozhodnuti, pretoze sme vselico rozoberali, zaujali ma predovsetkym elektromotory. Mam rad tuto pracu a bavi ma.

Pocitujete vo vasom pracovnom prostredi nejake nedostatky, ktore vam mala poskytnut skola?
   - V skole sme vacsinou pilnikovali a vyrabali rozne suciastky. Tu je tej prace ovela viac a je rozlicna.

Skuste nam priblizit napln vasej pracovnej cinnosti.
   - Vacsinou su to opravy maleho rozsahu. Napriklad, ked sa daco na peci pokazi a treba vymenit nejaku hadicku, trysku ci opravit „drapak“.

 Spoznavate teda vela novych veci. Obohacuje vas vasa praca?
   - Ano, zaujima ma tu takmer vsetko. Prostredie, pec, stale zazivam nieco nove.

 Ako vas prijali v pracovnom kolektive?
   - S tymto som nemal ziadne problemy. Citim sa tu fajn.

 

 

 

Praca zamocnika je skutocne pestra

 

 

  „Som s nim spokojny“

Pavol Filo, predak

 Ako vnimate absolventov SSOUH v pracovnej zmene?
   - Su to mladi chlapci, ktorym sa treba venovat. V podstate mozem povedat, ze som s ich pracou spokojny. Splnia, co sa im urci, neodvravaju. Aj ked na nich treba davat pozor, ucia sa pomerne rychlo.

 V akych oblastiach maju najvacsie nedostatky?
   - Povedal by som, ze ich nedostatky sa prejavuju predovsetkym v praktickej oblasti. Myslim, ze pocas studii tito chlapci nemali az taku sirokospektralnu moznost pracovat s roznymi zariadeniami a aj ich zrucnost je ciastocne obmedzena. No ak sa tymto absolventom  clovek venuje, moze casom vidiet vysledky.

 Chcu pracovat? Vidite, ze ich to zaujima?
   - To je individualna zalezitost. Ja osobne som zatial nemal moznost „zaskolovat“ viacerych ucnov, takze nemozem porovnavat. No na Simonovi vidno, ze je pracovity, urobi vsetko, co je potrebne.

M. Jancovic+foto

Profil absolventa

 Celkova charakteristika absolventa:

-      je kvalifikovany odborny pracovnik, schopny samostatne pracovat na klasickych strojoch a zariadeniach a programovanych strojoch a zariadeniach, samostatne zvladnut diagnostikovanie a odstranovanie poruch klasickych a programovanych strojov, samostatne zvladnut diagnostikovanie a odstranovanie poruch pri dodrzani bezpecnostnych predpisov, noriem a zasad starostlivosti o zivotne prostredie,
-
          vykonava vsetky bezne prevadzkove prace,
-
          ma siroky odborny profil je dostatocne adaptabilny aj v pribuznych odboroch, logicky mysliaci, schopny pracovat samostatne ale aj timovo, sustavne sa vzdelavat, pouzivat racionalne metody prace, konat v sulade s pravnymi normami spolocnosti, zasadami vlastenectva, humanizmu a demokracie.

Poziadavky na absolventa v oblasti vseobecneho vzdelania - ma:

-          slovnu zasobu a vyjadrovaciu schopnost v ustnom a pisomnom prejave,
-
          poznat slovensku a najvyznamnejsiu svetovu literaturu,
-
          poznat dejiny slovenskeho naroda a vyznamnych obdobi svetovych dejin,
-
          poznat vyvoj ludskej spolocnosti a spolocenskej vyroby,
-
          ovladat cudzi jazyk na urovni,  ktora umozni priamy styk s cudzincami,
-
          ovladat ucivo sirokeho zakladu stredoskolskej matematiky a ostatnych prirodovednych predmetov,
-
          chapat zakladne zakony etiky, zasady spolocenskeho spravania, podstatu medziludskych vztahov a pracu v kolektive,
-
          chapat zakony z oblasti zivotneho prostredia a znalosti z environmentalnej vychovy,
-
          ovladat zaklady informatiky.

V oblasti odborneho vzdelania ma:

-          mat vedomosti o materialoch pouzivanych v strojarenstve, ich vlastnostiach
           a sposoboch ovplyvnovania a skusania tychto vlastnosti,
-          poznat principy a cinnosti mechanizmov, strojov a zariadeni,
-
          poznat vlastnosti technickych materialov a ich skusanie,
-
          poznat vedomosti z oblasti ekonomiky a podnikania,
-
          poznat zasady bezpecnosti a hygieny prace, protipoziarnej ochrany, ochrany zivotneho   prostredia,
-
          znalosti z jednotlivych technologii pouzivanych v strojarstve,
-
          vedomosti a znalosti technickej a technologickej dokumentacie,  pouzivanej pri vyrobe,
-
          zakladnu obsluhu pocitaca,
-
          vedomosti z oblasti pouzivania vypoctovej techniky,
-
          vytvorenie technickej a technologickej dokumentacie pre vyrobu,
-
          vedomosti o povrchovej uprave kovov a ochrane pri korozii.

      Stanovenie vysky premiovych sadzieb je i  regulacnym faktorom pri dosahovani planovanych zarobkov jednotlivych kategorii a  pracovnych pozicii v ramci schvaleneho objemu vyplat mzdovych prostriedkov a  celkoveho mzdoveho vyvoja v jednotlivych utvaroch vo vazbe na vyrobne a ekonomicke vysledky.
Vyska premiovych sadzieb je v navaznosti na planovane ulohy kazdorocne prehodnocovana  a  navrhnute zmeny su aktualizovane v  premiovych listoch konkretnej prevadzkarne a odborneho  utvaru. Premiove poriadky schvaluje generalny riaditel a prislusny odborny  riaditel.


<<<

PODBREZOVAN  22 / 2006

STRANA 3

logo ZP a.s.

STRANA

0

1 2 3 4 5 6