Vyhodnotenie prieskumu spokojnosti zamestnancov ŽP a.s. a dcérskych spoločností v ŽP Gastroservis s.r.o.

 

V prvom októbrovom čísle Podbrezovana bol uverejnený prieskum spokojnosti zamestnancov ŽP a.s. a dcérskych spoločností s možnosťou stravovania sa v ŽP Gastroservis s.r.o. Prieskum bol rozdelený do dvoch častí, v ktorých nás zaujímali nielen všeobecné názory na stravovanie, ale aj vaše návrhy a postrehy na prípadné zmeny skvalitňovania služieb v kantínach.

 

Šťastného výhercu sme sa opýtali na jeho pocity: - Výhra ma potešila a som šťastný, pretože som ešte nikdy nič nevyhral. Neveril som dokonca ani vtedy, keď ste mi zavolali, že som výherca. Wellness mi padne veľmi vhod, pôjdeme naň s priateľkou, ktorú v najbližšej dobe čaká operácia. Keď sa zotaví, spoločne si oddýchneme na Táľoch. Foto: A. Nociarová
Výherca víkendového pobytu na Táľoch

 

Do prieskumu sa zapojilo 204 zamestnancov, z ktorých odpovedí vyplýva, že:

v ŽP Gastroservis sa stravuje 56 percent stravníkov pravidelne, 33 percent príležitostne a zvyšok si jedlo prinesie z domu alebo kúpi v obchode. Ako hlavné dôvody nestravovania sa v priestoroch ŽP Gastroservis 33 percent respondentov uviedlo, že v nočných zmenách a počas víkendov sa nestravuje. Ďalších 26 percent uviedlo, že sa stravuje podľa aktuálnej ponuky, 22 percentám ponuka jedálneho lístka nevyhovuje, 11 percentám sa nepáči, že sa ponuka jedálneho lístka opakuje a 8 percent označilo stravu ako málo zdravú.

Až 63 percent zamestnancov uviedlo, že si stravu objednáva elektronicky, a to buď prostredníctvo intranetu alebo internetu v pohodlí domova, 32 percent si občas stravu objedná a občas využíva ponuku „na voľno“ a 5 percent pravidelne využíva ponuku „na voľno“.

V druhej časti prieskumu, ktorá bola zameraná na konkrétne druhy jedál a spokojnosť s nimi, 51 percent uviedlo, že sú s ponukou v ŽP Gastroservis spokojní iba zriedka, 44 percent je veľmi spokojných a 5 percent uviedlo, že sú nespokojní. Medzi najčastejšie sa opakujúcimi dôvodmi nespokojnosti boli napríklad nedostatočná veľkosť porcie či znížená kvalita jedla.

V druhej časti prieskumu ste mohli pri sortimente skladby jedál označiť aj najpreferovanejšie jedlo na základe stupnice od 1 do 5, pričom číslo 1 predstavovalo najviac preferované a naopak, číslo 5 najmenej preferované jedlá. S pomerne veľkým náskokom sa na prvom mieste umiestnili mäsité jedlá.

Konečné poradie ste určili nasledovné:

1. Mäsité pokrmy
2. Oddelená strava
3. Múčne jedlá
4. Bagety
5. Balíček

Z vašich odpovedí na otázku, či si objednávate oddelenú stravu vyplynulo, že 54 percent si oddelenú stravu objednáva iba občas, 27 percent áno a 19 nie.

Najčastejším dôvodom neobjednávania bolo, že vám delená strava nevyhovuje alebo jej porcia pre vás nie je dostatočná.

Zo štatisticky tridsať najobjednávanejších jedál ste mali vybrať desať, ktoré sú vaše najobľúbenejšie a desať, ktoré naopak nie sú.

Za najobľúbenejšie jedlá ste zvolili:

– vyprážaný morčací rezeň ovčiarsky so zemiakovou kašou,
– vyprážané kuracie stehno so zemiakovou kašou,
– hovädzí rezeň obaľovaný so zemiakovou kašou,
– hovädziu pečienku sviečkovú s knedľou,
– pečené kačacie stehno s červenou kapustou a knedľou,
– vyprážaný bravčový rezeň so zemiakovou kašou,
– pečené kuracie stehno so zeleninou ryžou,
– morčacie prsia plnené nivou s ryžou,
– vyprážané čevapčiči so zemiakmi
– pečený bôčik s plnkou, kapustou a knedľou.

Naopak, ako najmenej obľúbené ste označili:

– goralskú pochúťku s knedľou,
– hovädzí guľáš maďarský
– hovädzí guľáš mexický s ryžou,
– bravčový rezeň belehradský s opekanými zemiakmi,
– hovädziu roštenku na slanine s tarhoňou,
– bravčový rezeň na hubách s ryžou,
– hovädziu pečienku milánsku s cestovinou,
– bravčový rezeň sikulský s knedľou,
– kuracie prsia na lesných hríboch s ryžou,
– hovädziu roštenku portugalskú s tarhoňou.

V sortimente polievok ste ako päť najobľúbenejších zvolili:

– boršč s mäsom,
– držkovú,
– šošovicovú kyslú,
– oravskú fazuľovú,
– fazuľovú kyslú.

Ako najmenej obľúbené ste zvolili:

– bryndzovú so strúhaným cestom,
– krupicovú so zeleninou,
– brokolicovú dánsku,
– zeleninovú,
– mrkvovú s pórom.

V otázke spokojnosti s podávaným pečivom 66 percent respondentov odpovedalo, že s ním nie sú spokojní a 34 percent vyjadrilo s podávaným pečivom spokojnosť. Ako prípadné návrhy na zmenu pečiva ste uviedli podávanie chleba alebo rožkov či celozrnného pečiva.

Za najpreferovanejší typ balíčka ste označili nápojový, ďalej nasledoval pečivový, mix, trvanlivý a instantný.

V prípade bagetového balíčka 76 percent uviedlo, že ho využíva zriedka, 12 percent pravidelne a je s ním spokojných a 12 percent s balíčkom nie je spokojných.

Čo sa týka sortimentu, ktorý je ponúkaný ako prídavok k hlavnému jedlu, tak 62 percent uviedlo, že je spokojných a 38 percent je nespokojných. Najčastejší dôvod nespokojnosti je často sa opakujúci sortiment. Ako možnú náhradu by ste uvítali ovocie a viac mliečnych výrobkov.

Vaše pripomienky potvrdili staré známe slovenské príslovie – „Koľko ľudí, toľko chutí.“ Preto nás potešilo, že v poslednej otázke, kde ste mali možnosť vyjadriť vlastný názor na stravovanie a navrhnúť zmeny na zlepšenie jeho chodu, takmer každý prispel svojím názorom.

Medzi najčastejšie sa opakujúcimi postrehmi boli:

– väčšia pestrosť jedál,
– dbanie na kvalitnejší výber surovín,
– obmena jedálneho lístka,
– viac čerstvej zeleniny,
– väčšie porcie jedál,
– písanie zloženia jedál,
– podávanie teplých nápojov k strave počas zimných mesiacov.

Ďakujeme, že ste sa do prieskumu zapojili a prispeli svojimi návrhmi na zlepšenie chodu jedální.

Ak ste v prieskume vyplnili svoje meno, osobné číslo a útvar, automaticky ste boli zaradení do žrebovania o víkendový wellness pobyt pre dve osoby v hoteli Stupka na Táľoch, ktorý do súťaže venovala personálna riaditeľka ŽP a.s. Ing. Mária Niklová.
Výhercu žreboval Mgr. Slavomír Pastýr z právneho odboru. Šťastena sa usmiala na Tomáša Daxnera z Tcú.