PODBREZOVAN   21 / 2006

STRANA 2

logo ZP a.s.

STRANA

0

1 2 3 4 5 6

Vyroba


<<<
O decembrovych opravach s Ing. Milanom Podkonickym

NAJNAROCNEJSIE BUDU VO VALCOVNI

   V prevadzkarni strojarenska vyroba venuje kolektiv zvysenu pozornost priprave na decembrove opravy  v prevadzkarni valcovna bezsvikovych rur. V com spociva specifickost tohtorocnych oprav a co sa uz podarilo zabezpecit nas informoval Ing. Milan Podkonicky, veduci prevadzkarne:

    - Druha polovica decembra je pre celu akciovu spolocnost obdobim pre vykonanie planovanych oprav technologickych zariadeni vo vsetkych vyrobnych prevadzkarnach. Z pohladu generalnych oprav, ktore zabezpecujeme su rozsahom a zlozitostou najnarocnejsie opravy technologickych zariadeni  prave vo valcovni bezsvikovych rur. K rozhodujucim bude v tomto roku urcite patrit aj planovana oprava pretlacovacej stolice. Okrem nevyhnutych prac na oprave vstupnej a vystupnej casti pretlacovacej stolice rozhodujucu polozku predstavuje dodavka novej ozubenej tyce a hnacich pastorkov. Po prvykrat zabezpecujeme dodavku ozubenej tyce z nasej dcerskej spolocnosti Zdas, a.s. Priebeh dokoncovacich prac potvrdzuje dohodnuty termin dodavky do 31. oktobra 2006. Celkova montaz tak, ako som to uz uviedol v julovom prispevku, bude v priebehu novembra vykonana v nasej mechanickej dielni. Dalej pocas planovanej odstavky, t.j. v termine od 12. do 23. decembra 2006, pripravujeme opravu mechanickych a hydraulickych casti dierovacieho lisu. Rozhodujuce dodavky nahradnych dielcov, medzi ktore patria zakladovy priecnik, specialne hydraulicke valce, plunzre, tesnenia a vodiace stlpy su uz pripravene. Dalej bude prebiehat  druha etapa opravy chladnika za redukovnou a taktiez bude vykonana kompletna oprava hydrauliky krokovania ohrievacej pece pred redukovnou. Sucastou tejto opravy je aj oprava elektro casti napajania a ovladania hydrauliky. Realizaciu hydraulickej casti opravy zabezpecuje spolocnost TBH Technik Zilina (zmluvny partner spolocnosti Rexroth Bosch Group). 
   Okrem uvedenych agregatov pripravujeme i dodavky dalsich nahradnych dielcov v sulade s poziadavkami prevadzkovych technikov. Tyka sa to dodavok okolo 300 poloziek roznej zlozitosti vyroby.
   V zavere chcem vyzdvihnut dobru spolupracu vsetkych zainteresovanych pracovnikov, ci uz z vyroby alebo z nasho useku pripravy, ktori sa rozhodujucou mierou podielaju na zvladnuti uvedenych oprav.      

(vk)

 

 

Zakladovy priecnik dierovacieho lisu pripraveny na montaz v prevadzkarni valcovna bezsvikovych rur.

 

 

 


<<<

Odstavka bez komplikacii

Pri osmicke je uz elektricke rozmrazovanie

Desiateho oktobra bola odstavena vstupna brana cislo osem v novom zavode a doprava bola presmerovana cez hlavnu branu. Vzhladom na skutocnost, ze osmicka brana je klucovym vstupom z hladiska expedicie nasich vyrobkov k odberatelom, nebol to jednoduchy den.

Preco doslo k presmerovaniu dopravy?
Od Ing. Martina Sladkeho, zodpovedneho za realizaciu prac na cestnej komunikacii v ramci investicnej akcie, sme sa dozvedeli, ze vzhladom na zatazenie a mnozstvo kamionov, ktore denne touto branou prejdu, doslo vo vedeni akciovej spolocnosti k rozhodnutiu posilnit bezpecny a spolahlivy pristup v kazdom rocnom obdobi. Problematicke bolo najma zimne obdobie, kedy bola cestna komunikacia v tejto casti tazko udrziavatelna, vzhladom na jej pomerne velky sklon (miestami az desat percent) a poveternostne zataze snehom, prip. ladom. Z tohto dovodu je instalovane elektricke rozmrazovanie komunikacie v obidvoch smeroch v dlzke 87 metrov, v miestach zvyseneho sklonu. Projekt bol vypracovany v lete a v tychto dnoch na pracach finisuju. V den presmerovania cesty bola vykonavana instalacia prvkov elektrickeho vyhrievania a pokladka jednotlivych vrstiev skladby vozovky, vratane vrchneho bitumenoveho koberca.

 Usmernovanie dopravy si v tento den vyziadalo rozne opatrenia. Ako ho zvladli pracovnici obrany a ochrany, sme sa pozhovarali s Ing. Eduardom Linderom, veducim odboru:
 
     - Zo skusenosti a zo statistik vieme, ze vratnicou cislo osem prejde denne zhruba 400 vozidiel Su v tom referentske vozidla, sukromne motorove vozidla, ale v prevaznej miere nakladne vozidla. V sucasnosti je to komplikovanejsie tym, ze v objekte noveho zavodu pracuju aj dodavatelske firmy na novej expedicnej hale.  Vratnicou cislo devat prechadza denne 150 az 180 vozidiel. Cela doprava bola presmerovana cez tuto vratnicu. Na zabezpecenie prechodu boli posilnene sluzby a aktivne sa podielali na plneni uloh aj pracovnici hasicskeho zboru. Na vratnici cislo devat mali vyvedene dispecerske vozidlo, sanitku a zasahove vozidla, aktivne sa podielajuce na organizovani dopravy. Zamestnanci odboru obrany a ochrany riesili dopravu aj pri vstupe brany cislo osem, kde odklanali dopravu na prijazd. Usmernovali dopravu aj pri cestnej vahe – tento objekt sme oznacili za narocny a kriticky -  regulacia tu bola nevyhnutna. Som velmi rad, ze po takejto narocnej akcii mozem konstatovat, ze nebola  zapricinena ziadna dopravna nehoda,  nedoslo k ziadnym materialnym skodam. Aj napriek tomu, ze uloha bola namiesto osmich hodin plnena celych dvadsatstyri, nasi zamestnanci sa jej zhostili velmi zodpovedne. Zaroven chcem podakovat aj ostatnym zamestnancom za pochopenie a respektovanie pokynov vlastnej ochrany. Opat sa potvrdilo, ze v tazkych chvilach si vieme navzajom pomoct, a to je dobre.

O. Kleinova

 

 

V den presmerovania bola vykonana instalacia prvkov elektrickeho rozmrazovania komunikacie a pokladky jednotlivych vrstiev vozovky. F: O. Kleinova

 


<<<

 Lukrativna zakazka

Zvarovna rur velkych priemerov ziskala lukrativnu zakazku, vdaka ktorej sa jej podarilo v devatmesacnej bilancii splnit planovany financny plan. O priblizenie sme poziadali veduceho vyroby Ing. Tomasa Marcoka:

   - Od maja tohto roku pracujeme na zakazke pre firmu Askony. Su to rury o priemere 2350 milimetrov, s hrubkou steny 25 milimetrov. Zakazka predstavuje spolu 840 metrov  a 1204 ton vyroby. Rury su pouzite ako chranicky pre odvod splaskovych vod z casti hlavneho mesta.

 Ako sa javi situacia vasej prevadzkarne do konca roka? Splnite svoje predsavzatia?
  
- Povodny plan vyroby bol stanoveny vo vyske 3500 ton na cely rok. Za prvych devat mesiacov roka sa nam podarilo vyrobit viac ako 3000 ton zvaranych rur. Popri hlavnej vyrobe sme pracovali aj vo vykonoch. Interne a externe vykony od zaciatku roka predstavuju vo financnom vyjadreni sumu takmer 5,4 miliona korun. Na zaklade zakazkovej naplne na  oktober a november mozeme predpokladat, ze plan vyroby na rok 2006 sa nam podari naplnit.

o.K.


„Zaciatkom druheho oktobroveho tyzdna boli ukoncene prace na prvej etape (80 metrov po oboch stranach v styroch poliach) opornych stien homogenizacneho srotoveho pola v starom zavode. Steny zvysuju kapacitu srotoveho pola. Na severnej strane srotoveho pola je konstrukcia steny vysoka 3 metre a na juznej strane 4,5 metra. Segmenty stien pozostavaju z ocelovych profilov a zelezobetonovych zakladov, na ich vypln su ekonomicky pouzite ocelove rury. Riesenie umiestnenia opornych stien zohladnuje prejazdne profily susediacich zeleznicnych vleciek. V neposlednom rade oporne steny srotoveho pola su prispevkom k zvyseniu bezpecnosti prace pre pracovnikov kolajovej dopravy pri prisune srotu pre potreby oceliarne,“ povedal Ing. Martin Sladky, veduci oddelenia realizacie investicii. Foto: M. Jancovic

<<<

PODBREZOVAN   21 / 2006

STRANA 2

logo ZP a.s.

STRANA

0

1 2 3 4 5 6