PODBREZOVAN  7 / 2006

STRANA 3

logo ZP a.s.

STRANA 3

0

1 2 3 4 5 6

Neprehliadnite


<<<

Uz len do 30. juna 2006

NEPREMESKAJTE POSLEDNU SANCU

   V zmysle zakona c. 43/2004 Z. z. o starobnom dochodkovom sporeni, v termine od 1. januara 2005 do 30. juna 2006 sa mozete rozhodovat, ci budete dostavat svoj dochodok z jedneho alebo dvoch zdrojov, cize pilierov dochodkoveho systemu.

   Mozete sa zapojit do 2. piliera, ktory reprezentuje osobne dochodkove ucty v dochodcovskych spravcovskych spolocnostiach. V porovnani so sucasnym stavom vas to nebude stat ani korunu navyse. Cast odvodov, ktore vas zamestnavatel plati do Socialnej poistovne, pojde na vas osobny dochodkovy ucet.
   Druha cast odvodov bude stale plynut do Socialnej poistovne. Celkova vyska odvodov sa teda nemeni, len sa rozdeli medzi 1. a 2. pilier. Vas dochodok z 2. piliera bude zavisiet od zhodnotenia penazi vo vasom osobnom dochodkovom ucte.
   Je velmi zaujimave, ze peniaze na vasom osobnom dochodkovom ucte budu vasim majetkom a preto sa budu moct dedit, co 1. pilier neumoznuje.
   Dochodcovske spravcovske spolocnosti peniaze na vasom ucte investuju do dochodkovych fondov, ktore sa budu takymto sposobom zhodnocovat. Aby peniaze na vasom dochodkovom ucte – urcene na vas dochodok – boli v bezpeci, zavedene su prisne pravidla a ich dodrziavanie bude kontrolovat stat. 

   Upozornujem vsetkych zamestnancov, najma tych v mladsom veku, ze sa krati termin na uzavretie zmluvy a zapojenie sa do sporenia v 2. pilieri dochodkoveho systemu. Zakonom stanoveny termin je 30. jun 2006!


<<<

 STUDENTI KONCIACI STUDIUM – POZOR!

 V suvislosti s 2. pilierom dochodkoveho systemu povazujem za velmi dolezite upozornit studentov konciacich rocnikov strednych a vysokych skol, ze nakolko zo zakona 243/2004 Z. z. vyplyva povinnost prihlasit sa na dochodkove sporenie v druhom pilieri do 30. juna 2006, tyka sa tento datum aj ich. Je samozrejme, ze v pripade okamziteho nastupu do zamestnania im  zo zakona prislucha toto poistenie. Moze sa vsak stat, a dnes je to bezne, ze studenti sa rozhoduju po skonceni studia pre pobyt v zahranici, pripadne nemaju stastie hned si najst zamestnanie. Tymto absolventom odporucam do troch dni po ukonceni studia prihlasit sa na urade prace, tym sa im uvedeny termin odsuva a po nastupe do zamestnania budu poisteni v 2. pilieri. V pripade, ze sa tak nestane, stratia uvedenu moznost. Druhou alternativou je dobrovolne dochodkove poistenie, na ktore sa absolvent prihlasi v Socialnej poistovni, kde zaplati 1984 korun, poplatok za jeden mesiac, potom poistenie prerusi a pokracovat bude po nastupe do zamestnania.

JUDr. Lubica Michalkova 

Chcete vstupit do 2. piliera? Informujte sa  v redakcii, na  tel. cislo 645 2712, 2714.


<<<

 Z odbornej prezentacie

Univerzalna novinka

   V zvaracskej skole Sukromneho stredneho odborneho ucilista ZP a.s. sa 30. aprila uskutocnila  odborna prezentacia najnovsieho zvaracieho zaradenia firmy ESAB. Zvaraci a zvaracski technologovia akciovej spolocnosti Zeleziarni Podbrezova a dalsich firiem sa oboznamili s kompaktnym invertorovym zvaracim strojom ESABMig C 300. Stroj umoznuje zvarat metodami MIG/MAG, pulz MIG,
MMA a  je urceny pre bezne aj technologicky narocne aplikacie s vysokou kvalitou zvaroveho spoja. Umoznuje zvarat bezne konstrukcne ocele, nerezove materialy - aj hlinik,  do 300 A. Obsluha pri predvadzani ocenila najma jednoduchu manipulaciu zariadenia s ovladacim panelom, ktory ma jedinecne automaticke nastavenia zvaracich parametrov pre pozadovanu kombinaciu drotu a ochranneho plynu. Stabilny elektricky obluk vytvara rovnaky prievar a sposobuje menej rozstreku zvaraneho kovu. Z dovodu univerzalnosti stroja, spolahlivosti, noveho dizajnu a malej hmotnosti si najde tento stroj rychlo uplatnenie vo zvaracskej praxi.

Ing. Peter Mlynarcik, zastupca riad. pre prakt. vyuc.


<<<

Precitali sme za vas

KVALITA = SPOKOJNOST ZAKAZNIKA
   Hoci vo svete existuju viacere modely kvality akcentujuce rozlicne aspekty spravania sa organizacii, jedna skutocnost zostava nesporna. Iba taky proces je kvalitny, ktory uspokojuje zakaznika (vratane vlastneho zamestnanca, klienta a odberatela). To si uvedomuju aj tvorcovia suboru noriem manazerstva kvality. Navrhli tri normy zaoberajuce sa spokojnostou zakaznikov:

 1.  ISO 10 001 Manazerstvo kvality

 Spokojnost zakaznika – navod na kodex spravania sa organizacii
   Navrh tejto normy vychadza z vyzvy pre vsetky organizacie – dosiahnut a udrzat vysoku uroven spokojnosti zakaznikov. Jednou z moznosti, ako to dosiahnut, je zaviest kodex spravania sa organizacie, ktory obsahuje zavazky a suvisiace opatrenia, tykajuce sa dodavky produktu (tovar a sluzby), jeho vratenia, narabania s osobnymi informaciami o zakaznikovi, inzerovania a dohod o konkretnych vlastnostiach produktu. Tento kodex moze byt sucastou ucinneho systemu manazerstva staznosti, ktory obsahuje prevenciu staznosti, interne vybavovanie staznosti, pripadne aj postupy externeho vybavovania staznosti, ak interne postupy zlyhaju.
   Kodex treba zverejnit a oznamit zakaznikom, vyskolit zamestnancov, vypracovat jeho administrativne zabezpecenie a realizovat opatrenia na ochranu osobnych udajov. Sucastou jeho realizacie musi byt aj vyclenenie zdrojov, vratane kompetencie zakaznikov.
   Zavedeny kodex treba udrziavat a zlepsovat. Tyka sa to zberu a klasifikacie informacii, systematickeho hodnotenia jeho vykonnosti a jeho vyznamu pre organizaciu, zmien suvisiacich so zmenami legislativy a zmenami ponukanych produktov, realizacie napravnych a preventivnych opatreni a pod.

 2.  ISO 10 002: 2004 Manazerstvo kvality

Spokojnost zakaznika - navod na vybavovanie staznosti v organizaciach
   Uvedena norma poskytuje navod na vytvorenie a zavedenie efektivneho a ucinneho procesu vybavovania staznosti pre vsetky druhy komercnych a nekomercnych cinnosti, vratane elektronickeho obchodovania. Ma mimoriadny vyznam najma pre globalizujuci sa trh, kedze poskytuje doveru v rovnake zaobchadzanie so staznostou.
   Za klucovy faktor vytvorenia politiky vybavovania staznosti sa poklada angazovanost vrcholoveho manazmentu, ktora sa ma prejavit v definovani, prijati a rozsirovani politiky a postupov riesenia staznosti a v jej dostupnosti pre zakaznikov a zainteresovane strany. Vrcholovy manazment  vytvara funkciu predstavitela na vybavovanie staznosti,  zabezpecuje pripravu prislusnych pracovnikov prichadzajucich do styku so stazovatelmi a ma planovat a navrhnut efektivny proces vybavovania staznosti, konkretizovany pre prislusne funkcie a urovne organizacie a napokon aj pre vsetkych zamestnancov. Pre tieto cinnosti treba, prirodzene, zabezpecit aj zdroje. Pre zakaznikov – stazovatelov sa musia pripravit informacie o postupoch vybavovania staznosti (vratane elektronickej komunikacie), vratane informacie o priebeznom stave ich vybavovania, posudzovania a napokon uzavretia.
   Prijate staznosti sa v pravidelnych intervaloch maju analyzovat s cielom zistenia opakujucich sa problemov a moznych trendov. Nastrojom objektivizacie su pravidelne audity informacii na preskumanie manazmentom.

 3. ISO 10 003 Manazerstvo kvality

Spokojnost zakaznika - navod na externe riesenie sporov
   Hoci kodex spravania sa organizacie a realizovany proces vybavovania staznosti by mali garantovat, ze akakolvek podana staznost bude vybavena v ramci organizacie, ktora ju zapricinila, nemozno vylucit aj staznosti, ktore idu nad ramec organizacie a musia sa riesit inym sposobom.

   Navrh tejto normy uvadza tri metody riesenia vzniknutych sporov:
-
         zmierovacie konanie alebo sprostredkovanie,
-
         poradenstvo vratane cinnosti ombudsmana,
-
         sudne riesenie.

   V norme je podrobne opisane fungovanie procesu externeho riesenia sporov, akcentuje sa potreba spoluprace so sprostredkovatelom od sameho zaciatku vzniku sporu, vypracovanie uvodneho stanoviska a prijatie rozhodnutia, akym sposobom dalej postupovat a ako toto rozhodnutie realizovat. Norma takisto zdoraznuje potrebu statistickej analyzy pricin a nasledkov sporov, zahrnutia jej vysledkov do preskumania manazmentom a napokon vytvorenia podmienok trvaleho zlepsenia celeho procesu.

 POLITIKA ISO V OBLASTI NORMALIZACNEHO ZABEZPECOVANIA SPOKOJNOSTI ZAKAZNIKA

 (Kvalita)


<<<

NEPREHLIADNITE!

Ak vam robil rocne zuctovanie dane zo zavislej cinnosti zamestnavatel, mate este do 30. aprila cas rozhodnut sa, kde venujete dve percenta svojich vlanajsich dani.
Pripominame, ze danovemu uradu je potrebne odovzdat Potvrdenie o zaplateni dane z prijmov zo zavislej cinnosti a Vyhlasenie o poukazani sumy do vysky 2% zplatenej dane. Na uvedenom tlacive je potrebne v udaji o prijimatelovi vyplnit nasledovne:

 Ak chcete podporit mladych talentovanych ludi, venujte ich Nadacii Miska Sotaka:

Nazov: Nadacia Miska Sotaka
Sidlo: Kukucinova 24, 977 01 Brezno
ICO: 37828738

 Ak sa rozhodnete pre NADACIU ZP, ktora pomaha vsade tam, kde pomoc potrebuju, vyplnte nasledujuce udaje:

Nazov: Nadacia ZP
Sidlo: Kolkaren 35, 976 81 Podbrezova

ICO: 37818481


<<<

PODBREZOVAN  7 / 2006

STRANA 3

logo ZP a.s.

STRANA

0

1 2 3 4 5 6