Gastro spúšťa burzu. Neprebraté jedlo ponúknete inému stravníkovi

 

Spoločnosť ŽP Gastroservis, s.r.o. apeluje na zamestnancov. Objednané jedlo si totiž stravníci často nepreberajú.

Stravovanie v Železiarňach Podbrezová prešlo počas leta zmenami. Spoločnosť ŽP Gastroservis, s.r.o. tak reagovala na podnety zamestnancov a požiadavky vedenia. Z pultov zmizli potravinové a nápojové balíčky, počet jedál v ponuke klesol z ôsmich na štyri a k dispozícii je len jedna polievka. Na druhej strane, zväčšila sa gramáž mäsa a kvalita. Ako informovala Ing. Jana Kohútová, poverená dočasným výkonom funkcie riaditeľa spoločnosti  ŽP Gastroservis, s.r.o., v rámci zvýšenia kvality tiež nahradili suroviny v jednotlivých pokrmoch. „Ako príklad môžem uviesť sušené mlieko. Nahradili sme ho čerstvou smotanou. Taktiež sušenú cibuľu čerstvou. Tých zmien je ale oveľa viac,“ povedala.

Stravníci určite privítajú aj možnosť výberu pečiva. Kým v ostatných týždňoch dostávali k jedlu chlieb, teraz si môžu ako alternatívu zvoliť rožky. „Nebolo jednoduché zohnať spoločnosť, ktorá dodá zabalený chlieb alebo rožky. Napríklad chleby, ktoré dostávajú stravníci k obedu, musia pracovníci gastra každý deň baliť. Je to poriadne zdĺhavé a prácne,“ vysvetlila.

Obmena stravy

Ponuka stravy v jedálnom lístku je pestrá. V nasledujúcich týždňoch ale dôjde k miernej obmene, aby stravníci vyskúšali aj ďalšie pokrmy. „Do ponuky pridáme jedlá, ktoré boli aj v minulosti obľúbené. Striedanie jedál je potrebné, aby neboli stále rovnaké. Naďalej platí, že stravníci si môžu vybrať z mäsitých a bezmäsitých jedál, k dispozícii majú sladké a múčne jedlá, niekoľkokrát do týždňa šalát alebo delenú stravu,“ pokračovala J. Kohútová. Zároveň prosí zákazníkov o trpezlivosť.

„Všetky zmeny, ktoré sme začali realizovať v letných mesiacoch, sú dlhodobým procesom. Aj my potrebujeme určitý zábeh, musíme vyskúšať, ktoré jedlá stravníkom chutia a či o ne budú mať záujem. Nie je možné urobiť zmenu zo dňa na deň. Je potrebné upraviť kalkulácie jedál, ale i personálnu kapacitu v našej spoločnosti,“ pokračovala, pričom dodala, že na suroviny vyberajú predovšetkým lokálnych dodávateľov a neustále dbajú na čerstvosť a ich kvalitu.

Prísne podmienky

Stravovanie v kantínach má v našich železiarňach dlhú tradíciu. Je jasné, že nie je možné uspokojiť všetkých zákazníkov. Ľudia si ale musia uvedomiť, že nie sú v reštaurácii. Je rozdiel medzi otvorenou a uzavretou stravnou jednotkou. Uzavretá jednotka, teda aj naša v železiarňach, musí dodržiavať veľmi prísne pravidlá.

„Na etikete na každé balené jedlo je potrebné uvádzať všetky zložky, ktoré suroviny v danom pokrme obsahujú. Reštauráciám stačí uviesť alergény. To ale neznamená, že keď je dlhý zoznam na balení, tak jedlo obsahuje rôzne chemické prídavky. Ide o podrobný zoznam, ktorý podľa zákona musíme uvádzať,“ vysvetľuje J. Kohútová a pripomenula, že nie každý emulgátor je zlý a zdraviu škodlivý. Niektoré emulgátory sú potrebné na zabezpečenie trvanlivosti a kvality výrobku. Na základe rozhodnutia akreditovaného skúšobného laboratória ja trvácnosť baleného jedla päť dní.

Príprava novinky

Jednou z najväčších zmien, ktoré začnú platiť v priebehu októbra, bude burza jedál. Zabrán vyhadzovaniu jedla, keď si ho stravník z nejakého dôvodu nepreberie.

„V súčasnosti prebieha príprava tejto novinky. Princíp je taký, že ak niekto nemôže prísť do práce a má objednanú stravu, v elektronickom systéme ju ponúkne na burzu. V tomto prípade je jedno, či ide o stravu na tanieri alebo balené jedlo. Na burze ostane v priebehu dňa, na ktorý je strava objednaná. Za ten čas si ju môže objednať iný stravník, ktorý si neobjednal jedlo dopredu a má záujem sa najesť. V tom prípade si ju aj zaplatí. Ak sa jedlo za tento čas nepredá, automaticky sa zlikviduje s tým, že pôvodnému objednávateľovi sa strhne daná čiastka. V prípade, že zamestnanec nevyužije burzu a jedlo si chce vyzdvihnúť nasledujúci deň, je potrebné to nahlásiť telefonicky v kantíne do desiatej hodiny. Jedlo mu bude odložené a vyzdvihne si ho nasledujúci deň. V prípade, že si objedná jedlo balené, platí to isté. Vyzdvihnúť si ho však môže do troch dní,“ vysvetľuje Ing. Mária Demianová, predsedníčka stravovacej komisie.

Vedenie  ŽP Gastroservis, s.r.o. preto bude apelovať  na zamestnancov, aby si objednané jedlo prevzali alebo ho poskytli na burzu, lebo inak sa znehodnocuje a vyhadzuje. Sú to zbytočné náklady nielen pre spoločnosť, ale najmä stravníkov, ktorí takto prichádzajú o peniaze.

ŽP Gastroservis, s.r.o. tak naďalej pokračuje v novinkách v snahe uspokojiť čo najviac klientov. Spokojnosť zamestnancov je jednou z priorít vedenia Železiarní Podbrezová, preto sú kroky smerom k vylepšeniu práve realizované. V blízkej budúcnosti, na základe pripomienok stravníkov, je v pláne opätovné pridanie dvoch polievok do ponuky a diskutovať sa bude aj o čaji v zimných mesiacoch. O novinkách vás budeme informovať v našom dvojtýždenníku, prípadne podnikovom rozhlase.